Ειδικότερα
1. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με την πρό-σκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)», σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες).
2. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής).
3. To επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελεί το «διαβατήριο» για όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την ιδιωτική παράλληλη στήριξη (σε μαθητές και των 2 βαθμίδων σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία)
Σε ποιούς απευθύνεται
Σε εκπαιδευτικούς (δασκάλους, νηπιαγωγούς, καθηγητές) Γενικής & Ειδικής αγωγής, ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φοιτητές Παιδαγωγικών και Καθηγητικών Σχολών, σε γονείς που θέλουν να γνωρίζουν τι ισχύει για το αυτό το μείζονος σημασίας θέμα των παιδιών τους και όσους επιθυμούν ή δραστηριοποιούνται ήδη στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Σκοπός
Η απόκτηση ενός ισχυρού θεωρητικού και τεχνολογικού background των συμμετεχόντων στις θεματικές ενότητες της συνεκπαίδευσης και παράλληλης στήριξης, της αποκωδικοποίησης της συμπεριφοράς των μαθητών που χρήζουν παράλληλης στήριξης, της ανάπτυξης επικοινωνιακών δεξιοτήτων και αποτελεσματικής συνεργασίας με τους άλλους εμπλεκομένους Φορείς στην Ειδική Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και της επίγνωσης της κείμενης συναφούς, ώστε να μπορούν επιτυχώς να εφαρμόζουν τη διαδικασία εκτίμησης της λειτουργίας της συμπεριφοράς, να διερευνούν τη λειτουργία των προβλημάτων συ-μπεριφοράς παιδιών και να εφαρμόζουν λειτουργικά εμφανείς και κοινωνικά αποδεκτές παρεμβάσεις, να προλαμβάνουν και / ή να διαχειρίζονται τις κρίσεις άγχους και τις εκρήξεις συμπεριφοράς του μαθητή, αναπτύσσοντας παράλληλα τις κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητές του
• Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη
• Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης
• Κείμενη συναφής Νομοθεσία
• Χαρακτηριστικά του μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
• Συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς
• Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς και παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς
• Προσωποκεντρικός σχεδιασμός
• Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς και σχολικού εκφοβισμού
• Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων και κοινωνικών ικανοτήτων μαθητών
• Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας
Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.
• Περιλαμβάνει:
– E-books, πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό), πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα), εργασίες-δραστηριότητες, βιβλιογραφία-δικτυογραφία
– Συνεχή διαδικτυακή επικοινωνία
– Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δραστηριοτήτων και εργασιών
• Αρχική (κατ αρχήν μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
• Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
• Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση δύο (2) εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).